اخبار استان 15 اسفند 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دانشجویان روانشناسی دانشگاه پیام نور ساری 700 اصله نهال کاشتند

با حضور نوبخت فرماندار ساری دانشجویان روانشناسی دانشگاه پیام نور در آب بندان روستای گل نشین ساری 700 اصله نهال کاشتند.

به گزارش خبرنگار طاهر آنلاین _ مهوش محمودی/ این مراسم که با هماهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور مازندران، ریاست و معاونت اجرائی دانشگاه پیام نور مازندران ،دکتر انسیه بابائی مسئول مرکز مشاوره پیام نور ساری،امور فرهنگی و بسیج دانشجویی پیام نور ساری اجرا شد، دانشجویان روانشناسی دانشگاه پیام نور ساری در منطقه آب بندان روستای گل نشین نهال های صنوبر، افرا و اکالیپتوس کاشتند.

نوبخت فرماندار ساری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در روز درختکاری در جمع دانشجویان گفت: ستاد نهضت درختکاری را در شهرستان ساری شکل دادیم و بیش از 500 هزار اصله نهال در بخشداری ها و دهیاری ها توزیع شد تا در راه های مواصلاتی مختلف کاشته شود.

فرماندار ساری ادامه داد: فوائد درختکاری برکسی پوشیده نیست و علاوه بر نگهداری خاک و پاکیزه نگه داشتن هوا ،درختکاری یک فرصت اقتصادی است و امروز در بخش بندپی جنوبی ،حضور بخشدار و دانشجویان و دانش آموزان که در کاشت و صیانت از درختان سهیم شده اند ،نشان می دهد در مراقبت از طبیعت خوب پیش رفته ایم و آرامش افراد و جامعه را در پی داشته و به سمت توسعه پیش برویم.

نوبخت ضمن تاکید بر کاشت بیشتر درخت تصریح کرد:هدف ما در شهرستان ساری توجه به همه امورات و مسائل است که نتیجه آن ایجاد آرامش و شادی درونی شود که خود فلسفه زندگی است.

آشنایی مردم در حوزه های مختلف توسعه مخصوصا محیط زیست ،درختکاری و منابع طبیعی سبب توسعه پایدار خواهد شد.

فرماندار ساری از همکاری بی شائبه منابع طبیعی استان در توزیع نهال قدردانی کرد.

حجت الاسلام نامدار نماینده نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور مازندران در مراسم درختکاری گفت: ارتباط انسان با فضای سبز و درختان به زمان پیدایش انسان بر می گردد و با پیشرفت بشر جنبه های تزئینی درختان به استفاده های آن افزوده شده است. در آیات قران و روایات پیامبر و ائمه معصومین اهتمام بر درختکاری دیده می شود و زیبایی و چشم نوازی درختان در روحیه مردم و شادابی جامعه نقش اساسی دارد.

معنوی بخشدار رودپی جنوبی در مراسم درختکاری دانشجویان گفت: هر ساله هفته ای بنام هفته درختکاری و 15 اسفند در تقویم رسمی کشور قید شده است،در بخش رودپی جنوبی در راستای سیاستهای دولت و حسب دستور مقام معظم رهبری و استاندار و فرماندار، با حضور پرشور دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور ساری و مدیران و مسئولین 700 اصله نهال صنوبر و اکالیپتوس و افرا در حاشیه آب بندان روستای گل نشین کاشتند،آب بندان گل نشین 83 هکتار وسعت دارد .در مجموع کاشت نهال در بخش رودپی 7 هزار نهال بوده است که نهضت درختکاری در بخش رودپی همچنان ادامه دارد.بخشدار رودپی جنوبی از همکاری سازمان منابع طبیعی ابراز خشنودی کرد.

معنوی در ادامه افزود:این درختان کاربرد صنعتی داشته و بهره برداری از محل فروش این درختان سبب درآمد در آینده خواهد شد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *