اخبار استان 15 آبان 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
2

جشنواره بین‌المللی خزر آب رفت؛ ضرورت بازبینی آثار

در جشنواره رسانه‌ای بین المللی خزر،‌ علاوه بر اینکه خبری از تجلیل از برگزیدگان جشنواره بین المللی خزر برای آستاراخان نبود، آثاری موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند که به لحاظ کمی و کیفی صلاحیت لازم را نداشتند.

پایگاه خبری طاهر آنلاین_ یادداشت| چند سالی است که در جشنواره‌های مختلف رسانه‌ای شرکت میکنیم تا علاوه بر ایجاد شوق و انگیزه برای خودم باعث استقبال همکاران دیگر شوم که هر دو مورد تحقق پیدا کرده است.

جشنواره بین المللی خزر به عنوان پیش جشنواره بین المللی خزر به میزبانی آستاراخان روسیه در خردادماه سالجاری فراخوان داده بود. طبق اعلام فراخوان قرار بود برگزیدگان این پیش جشنواره به جشنواره بین المللی استاراخان ارسال شود.

در ۱۷ مرداد روز خبرنگار امسال هم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و خانه مطبوعات مازندران هم اعلام کرد که ۲۰ اثر برگزیده ترجمه به آستاراخان ارسال شده است و برگزیدگان نهایی در آستاراخان معرفی می شوند.

در نهایت تعجب برگزیدگانی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آنها تماس گرفته شد، اوایل مهرماه سالجاری مطلع شدند برگزیدگان در چالوس تقدیر می‌شوند که با توجه به اعلام نتایج آستاراخان این امر طبیعی بود.

اگرچه اختتامیه ۲۷ مهر ماه به دلیل احترام به شهدای غزه برگزار نشد اما اختتامیه ۱۴ آبان ماه برگزیدگان را در شوک فرو برد.

علاوه بر اینکه خبری از تجلیل از برگزیدگان جشنواره بین المللی خزر برای آستاراخان نبود، با کمال تعجب به جای ۲۰ برگزیده ۴۲ برگزیده جشنواره معرفی شدند!

خبرنگارانی هم که آثارشان به عنوان برگزیده به آستاراخان ارسال شده بود، عموما در داوری دوم! به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

از جمله خبرنگارانی هستم که خارج از روال عادی کار حرکت نکرده و اهل تلاش برای جلب پارتی و موارد دیگر نیستم بدون حاشیه هستم.

اخیرا شاهد برتری آثاری هستیم که به لحاظ کمی و کیفی قابلیت کسب رتبه‌های بالا را ندارند، تولیدکنندگان گاها از خبرنگار بودن فقط نامش را دارند، اما ما تقریبا هر روز خبر و گزارش تولیدی داریم چرا که در خبرگزاری و رسانه مجازی مشغول فعالیت هستیم.

امر و معاش ما از طریق خبر است اما متاسفانه بی مهری هایی وجود دارد که نیاز به بررسی دارد، مثلا در همین جشنواره رسانه ای اخیر خیلی دیر مطلع شدم که جزو برگزیدگان هستم و درست در همان اختتامیه فهمیدم که شایسته تقدیر شده ام در حالی که عده‌ای پیشتر از جزییات رتبه خود مطلع بودند و موارد دیگر.

حال بماند که مراسم‌های مهم و اختتامیه ها همیشه در غرب استان برگزار می‌شود و گاها ایاب و ذهاب برایمان سخت است، توقعمان این است که نگاه دقیق‌تری به اثار خبرنگارانی همچون ما که کارمان گزارش‌نویسی است داشته باشند.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. خبرنگار میگه

    با سلام و احترام

    در حالي كه به روزنامه نگاران و خبرنگاران ساير استانها اجازه شركت در همه جشنواره هاي استاني كشور داده نمي شود و صرفا مجاز به شركت در جشنواره هاي استان محل سكونت خود هستند متاسفانه به خاطر سهل انگاري دبيرخانه هاي جشنواره هاي مطبوعات اسم يك خبرنگار گرگاني به نام وحيد حاج سعيدي در همه جشنواره هاي استاني به عنوان نفر برگزيده اعلام مي شود .
    از مراجع نظارتي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درخواست رسيدگي به اين موضوع را داريم تا حقي از بقيه نويسندگان و فرهيختگان در حوزه روزنامه نگاري ضايع نگردد.
    با تشكر

    رونوشت :
    وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي ، جهت استحضار و صدور دستور پيگيري

    • زری طاهری میگه

      سلام وقت بخیر، به خانه مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد گرگان نامه بنویسید برای ما بفرستید