اجتماعی 28 آذر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جزییات اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم‌پایه توسط ریاست بسیج سازندگی کشور تشریح شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج سازندگی با همکاری دولت سیزدهم طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم‌پایه را در ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا از ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در یک طرح چهار ساله و هزار و ۸۷ محله در حاشیه روستایی یا بافت فرسوده در دست اجرا دارد.

به گزارش طاهر آنلاین، سردار محمد زهرایی در نشست خبری با موضوع تشریح پروژه‌های خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی بسیج در سطح کشور که در سالن جلسات فرماندهی سپاه کربلای مازندران برگزار شد، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان پنجمین پارادایم مدیریت جهان تحت عنوان هر چه مسئولتر خادم‌تر معرفی شد، گرچه در دولت‌های مختلف اسلامی به این تعاریف خوب عمل نشد.

وی با بیان اینکه گاها سومدیریت و عدم‌باورها وجود دارد، افزود: چیزی که رویکرد انقلاب است و باید به آن برسیم مدیریت خدمتگزاری است، یعنی همان عاملیتی که در تئوری‌های غربی و شرقی بدان پرداخته شد اینکه مسئول نه تنها وکیل است بلکه خادم است و بی ادعا باید کار کند.

سردار زهرایی سازمان بسیج که مولود انقلاب است و فلفسه وجودی آن تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در انقلاب است، عنوان کرد: سازمان بسیج ظرفی برای همه مردم است، به فرموده مقام معظم رهبری خود مردم هستند که بسیج را شکل دادند، بسیج و مردم از هم جدایی ناپذیر هستند و مسئله مردم مسئله بسیج است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه در دفاع مقدس زمانی که مردم وارد عمل شدند فتح الفتوح اتفاق افتاد‌، اعلام کرد: زمانی که مردم دفاع مقدس نوین را بپذیرند پیروزی رقم می‌خورد، در همین جنگ ترکیبی یا اغتشاشات اخیر که تهدیدهای انقلاب است بسیج وظیفه تبدیل آن به فرصت را دارد، بسیج در این راستا دو وظیفه دارد یک بهره‌گیری از مردم و دوم نهادهای امر.

این مسئول گفت: علت اینکه مردم دفاع مقدس نوین را نپذیرفتند این است که دولتمردان در دولت‌های مختلف باورها و اراده‌ای برای به‌کارگیری از ظرفیت مردم نداشتند و دوم اینکه مردم حس نمی‌کردند که ما در شرایط دفاع و جنگ هستیم.

وی با اشاره به رویکرد مردمی و انقلابی دولت سیزدهم، عنوان کرد: بسیج با همکاری دولت سیزدهم طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه را در حال اجرا دارد تا ظرفیت‌های مغفول مردمی را به کمک دولت بیاورد، ما در محرومیت‌زدایی خودمان را در روستاها و حاشیه شهر اجرایی می‌کنیم، در این راستا ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا از ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در یک طرح چهار ساله و هزار و ۸۷ محله در حاشیه روستایی یا بافت فرسوده را با دولت جلو می‌بریم.

سردار زهرایی همچنین اضافه کرد: در روستاها چهار ابرپروژه در اولویت است، پروژه‌ها کوچک مقیاس بوده و کاری میکند که مردم دخیل شوند و اینک غیرانتفاعی است و مشارکت خیرین و گروه‌های جهادی برای ما اصل است‌.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: از ۳۹ هزار روستا نزدیک به ۱۶ هزار روستا فاقد آب شرب یت شبکه ۷ هزار و ۱۳۸ روستا در گام اول قرارداد شده و دولت مصمم است که همه روستاها را در طول چهار سال خودش تمام کند، سهم مازندران ۶۰۰ روستاست، کار از اول سال شروع شده و امروز به ۳۰۰ روستا رسیده است، البته مشکل وجود دارد و کار کار بزرگی است.

این مسئول یادآور شد: در این طرح جامع مسکن محرومین روستایی طرح ۴۰هزار مسکن مددجویی کمیته امداد و بنیاد مسکن را در دستور کار داریم، کار از اردیبهشت ماه شروع شد نزدیک به ۱۰ هزار پیشرفت فیزیکی داشته و هزار مسکن تمام شده، امید داریم که تا ۱۴ اسفند کار ساخت ۱۰ هزار مسکن دیگر به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: در طرح جامع آبخیز در کشور نزدیک به ۱۳۰ میلیون هکتار زمین آبخیزداری و آبخوان‌داری نشده در کشور داریم، ۹۰ میلیون هکتار روی زمین مانده کار ۱۹ میلیون هکتار ابخیزداری ۱۰ هزار قنات و ۱۰ هزار استخر و یک آببندان در مازندران در حال اجراست.

سردار زهرایی با بیان اینکه جاده بین مزارع در روستاها که یکی از مشکلات دیررسیدن محصولات به بازارهاست، گفت: در این زمینه ما ۱۲ میلیون مترمربع تعهدی داریم نزدیک به ۶ میلیون مترمربع تا الان تمام شده‌ است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: جنبه دوم طرح جامع اقتصاد مقاومتی است برای اینکه مردم پای کار بیایند صندوق‌های جامع تعریف شد ما یک شبکه تسهیل‌گری داریم، در کشور ۲۹ هزار صندوق قرض الحسنه با عضویت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر وجود دارد که ما با دادن سمت و سو برای تسهیلات اشتغال در این زمینه فعالیت داریم‌، همچنین تفاهم نامه پنج جانبه برای نیروگاه خانگی خورشیدی ۵مگاواتی نیز داریم سامانه مخصوص آن نیز راه‌اندازی شده است.

این مسئول همچنین افزود: تفاهم‌نامه احیای صنایع نیز برای راه‌اندازی ۳۰ هزار صنعت راکد و نیمه فعال منعقد شد ما با هدف احیای هزار صنایع خرد برای امسال پذیرفته‌ایم مابقی کار با دولت است.

وی اضافه کرد: گروه جهادی به‌عنوان یک ظرفیت و جریان موثر در انقلاب اسلامی در حال فعالیت است، ما ۴۲ هزار گروه جهادی داریم الیته در سامانه اطلس جهادی بیش از ۷۰ هزار گروه ثبت هستند و تاکنون این میزان تایید شده‌اند، هدفمان ساماندهی این گروه‌ها است، هم در سیل، زلزله، کرونا و مباحث اقتصادی کارهای کلانی انجام دادند.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: در کرونا این پدیده ناشناخته هیچ کسی جز بچه های گروه جهادی به تغسیل و تدفین اموات کرونایی نپرداخت و در آخر ۳ هزار گروه جهادی آموزش دیدند، این همان خرمشهرهایی است که در راه است، قدر این بچه‌های جهادی را بیش از این باید دانست.

همچنین سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز،ضمن تسلیت ایام فاطمیه‌‌، یادآور شد: قطعا همه اقداماتی که در حوزه محرومیت‌زدایی اتفاق می‌افتد به پشتیبانی سازمان بسیج سازندگی کشور صورت می‌گیرد.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *