سومین مهرواره بانور بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی، با هدف ایجاد یک حرکت نهضتی رسانهای در میان بانوان مسجدی برگزار میشود.
به گزارش طاهر آنلاین و به نقل از خبرنگار بنیاد هدایت، مجموعه بنیاد هدایت در نظر دارد سومین «مهرواره بانور» را از ولادت حضرت زینب (س) تا ولادت حضرت زهرا (س) در ایام فاطمیه برگزار کند.
این مهرواره بهدنبال ایجاد یک حرکت نهضتی رسانهای در میان بانوان مسجدی است. هدف اصلی این مهرواره شناسایی و تقدیر از بانوان کنشگر و تشکیل هستههای مقاومت رسانهای در محلهها است تا بانوان با تولید محتوا در فضای مجازی، جهاد برادران خود را در جبهه مقاومت، تکمیل کنند.
حجتالاسلام رضا عزت زمانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری این رویداد اظهارداشت: دوران سخت و پر فراز و نشیبی در مقابل جبهه مقاومت قراردارد. مفهوم مقاومت فراتر از وجه مرسوم است، اگرچه امروز جلوه سخت و حیوانی در مقابل مقاومت قرار گرفته است و همراه با نسلکشی شده است اما جلوه اصلی کار امام، مقاومت است که پایمردی و ایستادگی در برابر دشمنان ناشی از این نگاه است.
وی افزود: پیشرفتهای پزشکی، رشد و توسعه انقلاب اسلامی، ناشی از این نگاه است که مقام معظم رهبری میفرمایند باید به قله برسیم. ساخت صهیونیست و ایجاد آن، برای ضربهزدن به همین روحیه مقاومت بوده است.
عزتزمانی گفت: ما در سازمان تبلیغات در دورانی که این مواجه به سختترین شرایط و پیچیدهترین زمان رسیده است، خود را دستگاه تبلیغات جنگ میدانیم. این جنگ شروع شده است. در سالهای گذشته مخفی و نرم بود اما امروز رسمی و علنی شده است. در سالهای گذشته خویشتنداری جبهه مقاومت داشتیم اما امروز دیگر جنگ علنی شده است.
بانوان تولید کننده و نشردهنده روایت هستند
عزتزمانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جهادتبیین، همه افراد را مورد خطاب قرار میدهند. بنیاد هدایت در سازمان تبلیغات، به عنوان مجموعهای است که در میدان عمل و کنش تبیینی ما، محلات و مردم را مورد مخاطب دارد یعنی هرجا مسجد وجود دارد محل خطاب اوست. لذا در این عرصه برنامههای متعددی دارد. یکی از مخاطبان جدی تلاشهای این بنیاد، بانوان هستند که تولیدکننده روایت، نشر دهنده روایت و قدرت اثرگذاری روی آن دارند.
مریم زادقاسمی دبیر سومین مهرواره بانور اظهارداشت: این مهرواره هرسال از میلاد حضرت زینب سلام الله علیه تا میلاد حضرت زهرا سلام الله علیه به مدت ۴۰ روز برگزار میشود. اولین مهرواره با هدف شناسایی کنشگران بانوی مسجدی برگزار شد. موضوع اساسی دوره اول، مسائل حوزه خانواده و ثبت خاطرات بود. در آن دوره ۳۵ هزار بانوی کنشگر شناسایی شدند و از میان آنها ۱۲۰ برگزیده تجلیل شدند.
وی گفت: در دومین مهرواره رویکرد اصلی کنشگری در جهادتبیین بود که در ۸ سطح تلاش کرد تا مخاطبان خود را آموزش دهد. این مهرواره رویدادهای مختلف آموزشی داشت و شرکتکنندگان براساس کنش خود امتیاز کسب میکردند. در این مهرواره به دنبال هویتبخشی به این شبکه تلاشگران هستیم تا موجب دیده شدن آنها و ظرفیتهای آنان شویم.
زادقاسمی ادامه داد: امسال باتوجه به شرایط زمانه و ضرورت پرداخت به جبهه مقاومت، تلاش کردیم تا با شعار نهضت رسانهای بانوان مسجدی، حامی مقاومت در این ۴۰ روز به دنبال اقامه حق با روش جهادتبیین باشیم. این بازه زمانی عمدتاً در فاطمیه است.
دبیر سومین مهرواره بانور گفت: دشمن در جنگ شناختی دست برتری دارد و در این حوزه ما کمرنگ عمل میکنیم. تلاش داریم در این مهرواره بانوان را فعال کنیم تا در تمام فضاهای رسانهای که فعال هستند، چهره طاغوتیان زمان را افشا کنند. افتتاحیه از روز میلاد حضرت زینب سلام الله علیه است که اطلاعرسانی و تبلیغات آغاز میشود. مراسم افتتاحیه روز پنجشنبه ۱۷ آبانماه در مازندران برگزار میشود. شبکه راهیاری و امامان محله در رساندن پیام این مهرواره به بانوان مسجدی کمک خواهند کرد.
وی گفت: بانوان علاقهمند برای شرکت در این مهرواره باید عبارت یا زهرا را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۹۶۵۰۰ ارسال کنند که سپس به ربات پشتیبان بله و ایتا متصل خواهند شد. چله عهد جمعی را هم در این مهرواره داریم تا شرکتکنندگان در این رویداد از مشکلات رسانهای حفظ شوند. آیت الله عابدینی توصیه کردند تا خیا بانوان در این کنش حفظ شود لذا در این عهد جمعی بعد از هر نماز آیت الکرسی را تلاوت خواهند کرد تا از آسیبهای فضای مجازی و رسانه حفظ شوند.