اجتماعی 17 مرداد 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تقدیر فرمانده نیروی انتظامی مازندران از خبرنگاران/ خبرنگار و پلیس روز و شب نمی‌شناسند

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با اشاره به ویژگی‌‌های مشترک بین پلیس و خبرنگار و ضمن تقدیر از خبرنگاران به‌مناسبت روز خبرنگار، گفت: نه خبرنگاران شب و روز می‌شناسد نه پلیس، خبرنگاران همچون نیروهای پلیس تیزهوش هستند و این لازمه کار است.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، سردار حسن مفخمی شهرستانی امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران، اصحاب رسانه و صاحبان قلم به‌مناسبت روز خبرنگار، خبرنگاران را افسران حوزه جنگ فرهنگی و نرم دانست و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۶۲۸ شهید انتظامی مازندران، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف توسط اصحاب رسانه برای مردم اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه احصای تهدیدات حوزه فرهنگی و اجتماعی توسط پلیس و خبرنگار در شرایط امروز ضرورت دارد، افزود: همچنین فصل مشترک دیگری بین کار پلیس و اصحاب رسانه وجود دارد، هر دو به دنبال حق و حقیقت هستند، پلیس متولی برقراری امنیت عمومی در جامعه است و این مهم زمانی محقق می‌شود که آسایش فکری و روانی به‌وجود بیاید.

سردار مفخمی یادآور شد: هر چقدر تعامل میان پلیس و اصحاب رسانه بیشتر باشد بهتر است، اما همه ما متعهد به اخلاق حرفه‌ای هستیم، خبرنگاران در پیشگیری از بسیاری از جرائم و تحلیل آن‌ها و ایجاد پل ارتباطی بین مردم و پلیس موثر بوده و به نحوی امین جامعه هستند.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران برگزاری این جلسه را فرصتی برای بستن عهد بین خبرنگاران و پلیس دانست و یادآور شد: نه خبرنگاران شب و روز می‌شناسد نه پلیس، خبرنگاران همچون نیروهای پلیس تیزهوش هستند و این لازمه کار است.

این مسئول خواستار توجه ویژه خبرنگاران و حمایت از طرح امنیت محله محور شد و گفت: در حوزه مواد مخدر به‌دنبال پاکسازی و در حوزه سرقت به‌دنبال این هستیم که مال باخته به مالش برسد، وقوع سرقت‌ها در مازندران در چهار ماهه اخیر ۱۶ درصد افزایش داشته است، همچنین با کاهش صد در صدی سرقت مسلحانه مواجه بودیم‌، کشف علت کل قتل‌هایی که در استان به وقوع پیوست صورت گرفت.

وی ضمن اظهار امیدواری از اینکه اخیرا شاهد موضوعات امنیتی در استان نبوده‌ایم، عنوان کرد: در بحث ترافیک‌های آخر هفته ما شرمنده مردم استان هستیم، طرح جامع ترافیک درون‌شهری و برون‌شهری نوشته و اولویت‌بندی شد تا اجرا شود.

وی یادآور شد: در استان مازندران روزانه با بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ مورد تماس تلفنی خدمات ۱۱۰ مواجه هستیم، در بحث امنیت اجتماعی فعالیت‌هایی در حال انجام است، وضعیت تصادفات ما روند کاهشی داشته است، تا جایی که از خرداد تا مرداد ماه شاهد کاهش ۲۵درصدی فوتی‌های تصادفی در استان بوده‌ایم.

سردار مفخمی در پایان با بیان اینکه تاکید بنده در حوزه سرقت بحث پیشگیری است، یادآور شد: بین ما و سپاه استان هیچ فاصله‌ای وجود ندارد.

گفتنی است: در پایان این نشست از اصحاب رسانه استان ضمن اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *