اخبار استان 02 خرداد 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی؛ مخاطبان خاص رهبری در حوزه جهاد تبیین

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت: تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی مخاطبان خاص رهبری در حوزه جهاد تبیین هستند.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، حجت الاسلام علی‌اکبر درخشنده امروز دوم خردادماه، در آیین افتتاحیه دوره تربیتی معرفتی و مهارتی تشکل های دینی و هیات های مذهبی شمال کشور با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری بر کلید واژه 《جهاد تبیین》 بیان کرد: با وجود تاکیدات رهبری هنوز شاهدیم که آثار تحقق آن در جامعه قابل مشاهده نیست که این یا به دلیل قصور و کوتاهی در عملیاتی کردن آن است و یا هنوز فهم صحیحی از جهاد تبیین وجود ندارد.

درخشنده با اشاره به آیات قرآن که خداوند در آن به صراحت اعلام می دارد که راه و روش پیامبر دعوت به سوی نور و حق از راه 《روشنگری و بصیرت》 است عنوان کرد: این دعوت به نور و حق در مقابل جریان همیشگی تاریخی دعوت به تاریکی و طاغوت قرار دارد و این دعوت به حق جز با روش تببین و جهاد تبیین محقق نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبری در خصوص جهاد تبیین انتظار خاص و ویژه ای از هیات های مذهبی و تشکل های دینی دارند افزود: از دهه هفتاد شاهد شکل گیری و مخاطب یابی شبکه های فارسی زبان خارجی هستیم که رفته رفته با تاثیر بر دو قشر نوجوان و زنان اهداف ویژه خود را دنبال کرده و تاثیرات مخرب خود را بر باور های حتی خانواده های سنتی ایرانی برجای گذاشت.

درخشنده افزود: ضرورت آسیب شناسی و ارائه راهکارهای کاربردی برون رفت از این آسیب هاست که ایجاد زنجیره تشکیلاتی تشکل های دینی و هیات های مذهبی را در راستای جهاد تبیین ضروری می نمایاند و منجر به شکل گیری دوره های معرفتی و تربیتی جاری ویژه مدیران سطوح مختلف هیات ها و تشکل ها شده است.

گفتنی است؛ دوره توانمند سازی، معرفتی و مهارت افزایی هیات ها و تشکل‌های دینی در آوردگاه تمدنی با عنوان《دوره ماه》، در راستای ارتقاء آموزشی و توانمندسازی هیات ها و تشکل های دینی، سمن‌ها و مجموعه‌های مردم‌نهاد منطقه شمال کشور به مرکزیت شهر رامسر و به میزبانی اردوگاه هفتم تیر این شهر از امروز آغاز و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *