اخبار استان 21 مهر 1403 - 6 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تربیت نفس مراحل انسانیت را کامل می‌کند

یک کارشناس مذهبی گفت: یکی ازابعاد وجودی انسان که در آموزه‌های اسلامی به آن عنایت ویژه شده، تربیت جان و پرورش روح است؛ زیرا انسان در پرتو تربیت نفس و تزکیه روح، به مراحل کامل انسانیت دست می‌یابد و سرانجام به رستگاری ابدی می‌رسد.

به گزارش طاهر آنلاین، مهدیه مفیدی، کارشناس مذهبی، در نشست علمی با موضوع: « نقش تربیت اخلاقی والدین در زمینه‌سازی ظهور»، در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) ساری، گفت: انتقال ارزش‌ها و باورداشت‌هاي جامعه به فرزندان از مهم‌ترين كاركردهاي خانواده است، از سوي ديگر، محبت و دوستي اهل‌بيت«علیه‌السلام»، به ويژه محبت امام زمان«عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف»، از ارزش‌هاي برجسته جامعه ديني به شمار مي‌آيد كه انتقال اين ارزش مهم، همانند ارزش‌هاي ديگر از كاركردهاي نهاد خانواده است.

وی در ادامه با اشاره به این حدیث پیامبر گرامی اسلام «صلی‌الله علیه و آله وسلم» که فرمودند: « فرزندان خود را بر سه خصلت تربیت کنید: دوست داشتن پیامبرتان، دوست داشتن اهل بیت او و خواندن قرآن»، افزود: والدین با پرورش نسلي منتظر در سايه محبت به حضرت می‌توانند زمينه ظهور را فراهم آورند.

مفیدی همچنین با تاکید بر اینکه در عصر حاضر، اعتقاد به ظهور منجی و مصلح جهانی یا همان مسئله مهدویت، موضوعی همگانی و فراگیر است و در واقع، به آرمانی جهانی تبدیل شده است، افزود: این اعتقاد سبب توجه روزافزون منتظران و به ویژه شیعیان به موضوع مهدویت و زمینه‌سازی برای ظهور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی شده است؛ از این رو والدین در تربیت نسل منتظر، نقش سنگین‌تر و حساس‌تری دارند.

این کارشناس بیان‌ کرد: ساخت چنین جامعه‌ای ایده‌آل به الزاماتی نیاز دارد که از جمله این الزامات، تربیت افراد جامعه منتظر بر اساس صفات و رفتارهای است که والدین می‌توانند با پرورش شخصیت، اظهار محبت، توجه به استقلال‌طلبی ، درونی کردن ارزشهای دینی و اخلاقی در فرزندان، زمینه‌ساز ظهور شوند.

وی خاطرنشان‌ کرد: اگر ما موفق به تربیت نسلی شویم که احترام و عشق به امام ‌زمان«عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف»، در وجودش نهادینه و تبدیل به باور شود، می توانیم امید داشته باشیم که زمینه ساز ظهور خواهد شد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *