اجتماعی 07 بهمن 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تحکيم بنيان خانواده مهمترين رسالت مددکاران اجتماعي

فرمانده انتظامي استان با گرامي داشت روز مددکار، گفت: تحکيم بنيان خانواده از مهمترين رسالت مشاوران و مددکاران اجتماعي در فراجاست.

به گزارش طاهر آنلاین، سردار”حسن  مفخمي شهرستاني” به مناسبت روز مددکار در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري پليس که به بهانه روز مددکار برگزار شد، گفت: توجه به رويکرد هاي اجتماعي از مهمترين اهداف فراجا در رويکردهاي جديد و از جمله اقدامات زير بنايي اين نيرو در دستيابي به پليس در تراز انقلاب اسلامي است .

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به اين که  کسب اعتماد مردمي با توجه به خواسته هاي مردم تحقق پيدا مي کند و پليس بايد امين مردم و پناهگاه مردم باشد، افزود: پيشگيري اجتماعي يکي از مهمترين اولويت هاي انتظامي در کاهش  آسيب ها و تهديدات اجتماعي است .

سردارمفخمي، تصريح کرد سرمايه گذاري در اين زمينه موجب افزايش ظرفيت سرمايه هاي اجتماعي خواهد شد که در يک دهه اخير راه اندازي مرکز مشاوره و دواير مددکاري اجتماعي کلانتري ها از بارزترين اين اقدامات بوده است.

وي مهمترين هدف فراجا  از تشکيل مراکز مشاوره و مددکاري هاي اجتماعي را تحکيم و بقاي خانواده برشمرد و اظهار داشت: تحکيم بنيان و بقاي خانواده مهمترين رسالت مشاوران و مددکاران اجتماعي در اين سازمان است.

فرمانده انتظامي استان مازندرادن با گرامي داشت روز  مددکار به تمامي مددکارن عزيز بويژه مددکاراني که در کلانتري هاي استان فعاليت دارند ، خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به پيشرفت جامعه مسائل و مشکلات مردم هم به نوعي پيچيده شده که اين پيچيدگي را  در بين خانواده ها  بيشتر شاهد هستيم که اگر آنها کنترل و يا درمان نشود آسيب هايي را در بين جامعه و خانواده بوجود مي آورد .

وي با بيان اين که حرفه مشاوره و مددکاري در هر سازمان يکي از مشاغلي است که مي تواند موجب کاهش پيچيدگي ها و معضلات اجتماعي در جامعه شود ، اظهار داشت: حرفه مددکاري از اهميت خاصي برخوردار است و فراجا هم  با اتخاذ رويکرد جامعه محوري بنيادي معتقد است که مسائل و پرونده هاي اجتماعي بايستي توسط راهبردها و راهکار هاي اجتماعي و به صورت علمي بررسي  و علت يابي شده و پس از شناخت علل ايجاد، به حل و فصل آنها از طريق مداخلات حرفه اي پرداخت و اين فرايند امروزه در حوزه مشاوره و مددکاري اجتماعي به عنوان يکي از گسترده ترين اهداف در نظر گرفته شده است .

اين مقام انتظامي با بيان اين که توجه به اقدامات مشاوره اي و مددکاري در کلانتري ها موجب حفظ و افزايش سرمايه اجتماعي پليس ،کاهش بار انتظامي در کلانتري ها  بويژه پرونده هاي مربوط به اختلافات خانوادگي مي شود مصالحه 70 درصدي پرونده هاي ارجاعي به دواير مددکاري و مشاوره کلانتري هاي سطح استان طي ده ماهه گذشته را از مهمترين دستاوردهاي اين مراکز عنوان کرد .

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *