اخبار استان 29 مهر 1403 - 1 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تاکید بر متناسب‌سازی سهمیه آرد مازندران با ساختار جمعیتی

استاندار مازندران خواستار متناسب‌سازی سهمیه آرد استان با ساختار جمعیتی شد.

به گزارش طاهر آنلاین، پنجمین جلسه کارگروه گندم آرد و نان استان مازندران به ریاست یوسف نوری استاندار و با حضور مدیران و متولیان این حوزه در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه که علی بابایی کارنامی نماینده مردم شریف شهرستان ساری در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان مهمان حضور داشت، موضوعات مختلفی از جمله تامین نان مسافران ، کیفیت نان و همچنین حمل و توزیع آرد در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یوسف نوری استاندار مازندران در این جلسه با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف آرد در استان اظهار داشت: رقم سرانه مصرف آرد در استان بالاتر از سرانه مصرف کشوری است و بخش اعظم آن به دلیل حجم سنگین ورود مسافران و همچنین تغییر سبک مصرف مردم می باشد.

نوری با بیان اینکه جمعیت استان در برخی فصول سال به دلیل ورود مسافران و کارگران حوزه کشاورزی افزایش می یابد اظهار داشت: تلاش ها برای دریافت سهمیه آرد متناسب با ساختار جمعیتی استان به منظور تامین نان مسافرانی که در برخی موارد اقامت آن ها در استان دائمی است می بایست افزایش یابد.

وی به مشکلات حوزه گندم آرد و نان اشاره کرد و افزود: اولین و مهمترین مشکل در حوزه آرد و نان ، تفاوت قیمت بین آرد یارانه ای و آزاد و ضرورت نظارت بیشتر توسط دستگاه های نظارتی از جمله صمت ، جهاد ، تعزیرات و اتحادیه ها است و دیگری تعارض منافع متصدیان این حوزه که مانع از اجرای صحیح الگوی راهبری می شود.

نوری همچنین با تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل و لزوم دوگانه سوز بودن نانوایی ها اظهار داشت: بانک سپه هر چه زودتر تسهیلات تامین تجهیزات لازم برای استفاده نانوایی ها از سوخت دوم در زمان وقوع بحران را در اختیار این صنف قرار دهد.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم شهرستان ساری و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه مساله آرد و نان یک مساله اجتماعی و حساس است اظهار داشت: ایجاد صف و شلوغی در نانوایی ها موجب نارضایتی عمومی خواهد بود.

وی تصریح کرد: با افزایش و متناسب سازی سهمیه آرد با جمعیت استان می بایست برای کاهش صف نانوایی ها اقدام گردد.

همچنین مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت موجودی گندم در استان پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون علاوه بر خرید تضمینی 105 هزارتن گندم از کشاورزان مازندران ، حدود 180 هزارتن گندم داخلی از 7 استان کشور و همچنین 34 هزارتن گندم وارداتی از طریق بنادر وارد استان شده است.

وفائی نژاد افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 230 هزارتن گندم در استان مصرف گردیده و هم اکنون 168 هزارتن گندم در سیلوهای استان به عنوان ذخیره استراتژیک نگهداری می شود.

دبیر کارگروه گندم ، آرد و نان استان همچنین اظهار داشت: با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده به منظور افزایش کیفیت نان در استان، ساماندهی واحدهای خبازی استیجاری یک ضرورت است.
وی همچنین از اجرای طرح نان کامل در استان خبر داد و گفت: به منظور افزایش کیفیت نان و سلامت جامعه، طرح نان کامل به همت دانشگاه علوم پزشکی و همراهی انجمن صنفی کارخانجات آرد استان در حال انجام می باشد.

وفائی نژاد با اشاره به اینکه طرح نان کامل در 7 شهرستان به صورت آزمایشی در حال انجام است، افزود: نان کامل بخش زیادی از نیاز بدن به مواد مغذی را تامین می کند و استقبال مردم از اجرای این طرح موجب افزایش سلامت جامعه خواهد بود.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *