اخبار استان 18 بهمن 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره اشک انار در مازندران تجلیل شدند/ چاپ کتاب جشنواره

سردار «ملکی» از چاپ کتاب جشنواره خبر داد و گفت: دوازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» با تقدیر از ۲۲ شاعر برگزیده برگزار شد.

به گزارش طاهر آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران امروز در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» که در سالن فتح المبین سپاه ناحیه ساری برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: استان مازندران چند سالی است میزبان این جشنواره است و استقبال شاعران از گلوگاه تا رامسر در دوره‌های مختلف، جای تقدیر دارد.

وی از چاپ کتاب جشنواره خبر داد و با اشاره به جایگاه باعظمت این جشنواره، گفت: دوازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» با تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

سردار ملکی با بیان اینکه شاعران دارای کلام موزون معنوی هستند و با انگیزه، خیال و احساسات خود به کلام جان می‌بخشند، گفت: امروز شاعران دفاع مقدس برای کسانی شعر می‌سرایند که انسانهای الهی و خدایی بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران به جایگاه شعر حماسی در تاریخ اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام با خواندن اشعار حماسی روحیه می‌گرفتند و شعر در دوران دفاع مقدس در هر محفل و مجلسی حرف اول را می‌زد.

وی به اهمیت شعر حماسه و دفاع در برهه‌های مختلف زمان پرداخت و با بیان اینکه شعر کلام حرکت‌زا و نیروبخش است، خاطرنشان کرد: این مراسم سنبلی از تکریم و تجلیل حماسه سرایان دفاع مقدس است برای اینکه بگوئیم ما شاعران انقلابی و شهدایی را فراموش نمی‌کنیم.

سردار ملکی اذعان داشت: کلامی که از زبان شاعران جاری می‌شود برای ما مقدس است و به عنوان هدیه و سوغات با ارزش و متبرک می‌دانیم.

در این مراسم که با حضور «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، «سید ابراهیم شریفی» فرمانده سپاه ساری و جمعی از مسئولین نظامی و مدیران کل استان برگزار شد از ۲۲ شاعر برگزیده تجلیل به عمل آمد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *