اخبار استان 10 فروردین 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

برگزاری پویش مردمی “هر محله یه قربانی ” در ماه رمضان

دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل استان مازندران از برگزاری پویش سراسری و مردمی شهر همدل "هر محله یه قربانی "به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (عليه السلام) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، حجت الاسلام میکائیل محمدپور ” دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل استان مازندران با اشاره به پویش سراسری و مردمی شهر همدل “هر محله یه قربانی “به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (عليه السلام)، اظهار کرد: سنت قربانی قرنهاست که با فرهنگ مردمان نوعدوست و مومن این سرزمین عجین شده و این آیین تاریخی از پشتوانه دینی هم برخوردار بوده و نسل به نسل ادامه دارد.

وی افزود: مردم این سرزمین در کنار عید قربان سالهایی است که ماه مبارک رمضان را هم به این امر مهم و خداپسدانه اختصاص میدهند، ماه پربرکتی که هر روز آن فرصت مغتنمی برای احسان است، مخصوصا نیمه ماه رمضان که مصادف با ولادت الگوی خدمت و کرامت امام حسن مجتبی علیه السلام کریم اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام محمدپور اعلام کرد: ستاد مردمی پویش شهر همدل استان مازندران برای دومین سال درنظر دارد با کمک مردم ولایت‌مدار استان مازندران، پویش شهر همدل را در هر محله اجرا کند.

دبیر ستاد مردمی پویش سراسری شهر همدل استان مازندران تصریح کرد: به فرموده مقام معظم این اقدام لازم و جالبی است که برای نیازمندان انجام می‌شود، مردم محله به همت مسجد، مجمع خیرین، مرکز نیکوکاری، ارکان مختلف محله هدایا و نذورات را جمع آوری می‌کنند و قربانی را بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از محله برای محله و از مردم برای مردم اجرا می‌شود، برای نیازمندان است، در سال گذشته نزدیک به ۳هزار راس قربانی در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) انجام شد و ۷۰ هزار خانواده از آن بهره بردند.

حجت الاسلام محمدپور یادآور شد: امیدواریم امسال عدد را به ۱۰ هزار و ۴۰۰ راس قربانی برسانیم، در ۱۷فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان، در کنار هم طرح هر محله یک قربانی را با عنوان شهر همدل انجام خواهند داد و از همه مردم دعوت می‌کنیم که دست به دست هم بدهند و این کار بزرگ را به ثمر برسانند‌‌.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *