اخبار استان 30 شهریور 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

برگزاری همایش بین‌المللی گردشگری در مازندران؛ فصل جدیدی از دفتر توسعه توریسم

بزرگترین همایش گردشگری مازندران و روسیه در تاریخ پنجم مهر در مازندران با حضور سفرای دو کشور ایران و روسیه و ۲۰۰ نفر مسئولان بخش خصوصی حوزه گردشگری این دو کشور برگزار می‌شود، امید آنکه آغازگر فصل جدیدی از دفتر توسعه حوزه گردشگری باشد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، یکی از مهم ترین مباحثی که در سفر متولیان مازندران به روسیه، مطرح شد توسعه گردشگری و اقتصاد مبتنی بر صنعت توریسم بود، اقدامی تاریخی که فصل جدید مناسبات گردشگری ایران و روسیه را کلید زد و آغاز یک راه طولانی محسوب می شود، چرا که عمده گردشگران روسیه با اینکه با مازندران همسایه اند به شهرهای تاریخی ایران از جمله اصفهان، یزد، شیراز و غیره سفر می‌کنند و شناخت چندانی از مازندران و جاذبه‌هایش ندارند.

این سفر و دیدارها و جلسات گردشگری مسئولان مازندران با مسئولان روس باعث شد آن‌ها خواهان سفر به مازندران شوند تا از نزدیک با این دیار پرشگفتی آشنا شوند.

نتیجه آن شد که با تلاش‌ها و رایزنی‌های مدیرکل گردشگری مازندران و حمایت‌های ویژه شخص استاندار، پنجم مهرماه برای برگزاری همایش بزرگ گردشگری مازندران و روسیه انتخاب شود.

صادق برزگر از همان آغاز این تصمیم، بارها و بارها همایش پنجم مهر ماه را بزرگترین رویداد گردشگری بین ایران و روسیه عنوان کرد و اهمیت ویژه آن را حضور ۲۰۰ نفر از فعالان گردشگری فدراسیون روسیه در مازندران دانست.

وی در این باره بیان گفت که ما به دنبال این هستیم که به نحو شایسته ظرفیت‌های مازندران را برای فعالین گردشگری روسیه تبیین کنیم. چرا که این همایش مهم یکی از نتایج ما در سفر هیات اقتصادی و تجاری مازندران به ریاست استاندارمحترم به روسیه بود و قرار شد این همایش در حوزه توسعه گردشگری و تقویت روابط دو کشور برگزار شود.

مدیرکل گردشگری مازندران با اشاره به انجام کارهای مقدماتی اتاق بازرگانی اعلام کرد که جامعه هتلداران استان، اداره کل میراث فرهنگی و حوزه معاونت اقتصادی استانداری به عنوان اعضای دبیرخانه این رویداد هستند و وزارت امور خارجه و سفارت روسیه نیز در کنار ما هستند و همکاری های لازم را انجام می دهند تا بتوانیم  به نحوی مطلوب و شایسته ظرفیت های گردشگری استان مازندران و بسته های سرمایه گذاری در حوزه بین المللی را معرفی کنیم.

برزگر یادآور شد که در مورد راه‌اندازی خط دریایی گردشگری هم پیشنهاداتی داریم که در سفر روسیه نیز مطرح شد و مورد موافقت دوستان روسی قرار گرفت. امیدواریم در این سفر به نتایج مطلوب برسیم.

همچنین به گفته حسینی پور استاندار مازندران، تردد گردشگران روسیه و مازندران با صدور کارت ویژه در کشورهای هم خواهد بود و با موافقت کشور روسیه با ایجاد خط پروازی روسیه به ساری و خط دریایی گردشگری به دریای مازندران، می توان شاهد توسعه ویژه گردشگری بود.

ضمن اینکه آب اندازی بزرگترین کشتی گردشگری کروز روسیه در بندر آستراخان و ورود این کشتی به دریای مازندران، همچنین مورد تایید قرار گرفتن لایروبی رودخانه ولگا که تنها مسیر تردد کشتی از دریای خزر به دریای سرخ می تواند، فصل جدید گردشگری دو جانبه را منجر شود و در کنار آن بخش های بزرگی از مشکلات ترانزیت دریایی تجار مازندران حل و فصل شود.

همانطور که حسینی پور و بزرگر اعلام کردند بزرگترین همایش گردشگری مازندران و روسیه در تاریخ پنجم مهر در مازندران با حضور سفرای دو کشور ایران و روسیه و ۲۰۰ نفر مسئولان بخش خصوصی حوزه گردشگری این دو کشور برگزار می شود.

اگر همین روند تعاملات و تبادلات گردشگری و اقتصادی با روسیه استمرار یابد و با سایر کشورهای منطقه منعقد شود، توسعه مازندران به ویژه در بخش گردشگری سرعت بیشتری خواهد یافت و لازمه آن اتکا بر تولید، توسعه صادرات و جذب گردشگر است.

باید بپذیریم که گردشگری، تامین‌کننده نقدینگی برای اجرای برنامه های توسعه اقتصادی است و ما را از این فضای متلاطم اقتصادی دو دهه اخیر نجات خواهد یافت.

امیدواریم نتایج مثبت و مناسب سفر به روسیه اولا در آینده نزدیک با همکاری‌های دو جانبه با بار بنشیند و ثانیا  بارها و بارها تکرار شود و هیات مازندرانی با در نظر گرفتن همه ظرفیت های استان، هم در حوزه تجاری موفق عمل کند، هم در حوزه گردشگری با توجه به همایش مهر ماه کولاک نماید و همه در دیگر حوزه‌های کشاورزی و صنعتی و غیره دست به تعاملات مناسب و مساعد بزند./باران شمال

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *