اخبار استان 21 شهریور 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برگزاری برنامه حجاب زینبی برای آخر هفته در ۱۱شهر مازندران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از برگزاری برنامه حجاب زینبی برای آخر هفته تعطیلات تابستان در ۱۱ شهرستان استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین،  روح الله سلگی در نشست مشترک شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان که در ایزدشهر برگزار شد، اظهار کرد: اینکه همایش اربعین حسینی به‌عنوان یک رستاخیز بزرگ فرهنگی آخرالزمانی باحضور اقشار و مذاهب مختلف هر سال باشکوه‌تر در حال برگزاری است، نتیجه و سرانجام پیام جهان‌شمول و فراخوانی است که ابی عبدالله با زبان حضرت زینب (س) صادر کرده است.

وی با بیان اینکه پیوند ملت ایران و شیعیان با اباعبدالله قابل گسستن نیست، افزود: عده‌ای تلاش کردند تا این حرکت خودجوش مردمی را کم‌فروغ کنند اما خورشید عاشورا هر روز تابان‌تر خواهد شد.

سلگی تصریح کرد: موضوع فرهنگ در کل کشور موضوعیت دارد اما در مازندران بیشتر، چرا که ما با قشری مواجه هستیم که مسئله آن‌ها صرفا معیشتی نیست، در همین جریان اغتشاشات سال گذشته باتوجه به اینکه مسئله فرهنگی بود وضعیت مازندران که در فتنه‌های قبل سفید بود تغییر پیدا کرد‌ بود، مثلا اغتشاش در نوشهر به این دلیل رخ داد که این شهرستان ۲۰۰هزار ویلا که متعلق به طبقه خوش‌نشین است را در خود جای داده و در کنار کلاردشت قرار دارد و اکثرا طرفداران زن، زندگی و آزادی و این سطح زندگی در آنجا شکل گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران اعلام کرد: ما امروز در مازندران طبقه متوسط شهری داریم که در هیچ استانی به این اندازه فربه نیست، همچنین تمامی تشکل‌هایی که در یک استان می‌تواند با ویژگی‌های عصر مدرن برای کنش‌های فرهنگی سیاسی شکل بگیرد در مازندران وجود دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه پیش‌زمینه فکری همه مدیران شهرستان ارشاد باید این باشد که ما با طبقه‌ای در استان مواجه هستیم که مسئله‌اش فرهنگ است و با چالش‌های زیادی مواجه هستیم، گفت: این مسئولان موظف هستند مجری سیاست‌های فرهنگی دولت سیزدهم باشند.

وی ادامه داد: نگاه فرهنگی دولت سیزدهم احترام به فرهنگ‌های اصیل، تقویت باورهای بومی، توجه خرده فرهنگ‌های تاریخی، ایجاد نشاط و شادی و غیره است.

سلگی با بیان اینکه متاسفانه شاهد تدوین سند و چشم‌اندازی در حوزه فرهنگی در مازندران نیستیم، عنوان کرد: مازندران باوجود حضور گردشگری که سبک زندگی مصرفی دارد و سگ گردانی میکند نیازمند توجه به تقویم فرهنگی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران اعلام کرد: اولویت اول ما در سالگرد تاسیس حکومت علویان هفته مازندران که دو ماه دیگر فرا می‌رسد، احیای مراسم تاریخی بخش کجور و روستای صالحان است، چرا که به‌دنبال نزدیک کردن امروز استان به گذشته تاریخی آن هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه جوانان این استان مرعوب فرهنگ وارداتی هستند که نسبتی با فرهنگ اصیل این استان ندارد، بیان کرد: گردشگری صرفا تهدید نیست میتوان با برنامه‌ریزی دقیق از آن بهره گرفت.

وی با اعلام اینکه نزاعی که امروز با دشمن داریم نزاع فرهنگی و محور برنامه‌های دشمن جنگ فرهنگی است، یادآور شد: دشمن با اغواگری برای شکل‌دهی نبرد فرهنگی تلاش می‌کند تا جوانان را به بی‌راهه ببرد.

سلگی خواستار تقویت روحیه ملی‌گرایی شد و گفت: وقتی دشمن مناسبت “شب یلدا” را که متعلق به فرهنگ ایرانی تحریم می‌کند یعنی هویت دینی و تاریخی کشور را مورد هدف قرار داده‌ است، کسانی که خودشان را هواداران ملت ایران می‌دانند دارای ضدیت‌های هویتی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران افزود: امروز مدیران ارشاد شهرستان.ها باید زنجیره عشق و ارادات به آقا اباعبدالله را حفظ کنند، ماها میراث‌دار این ارزش‌های کهن هستیم، کمک به تکریم اطلس فرهنگی، برش فرهنگی و مهندسی استان و معطوف کردن تلاشمان برای تهیه جامع ترین سند بالادستی در این استان ضرورت دارد.

این مسئول با بیان اینکه نخ تسبیح در شهرستان باید رییس اداره ارشاد باشد، عنوان کرد: در حوزه اعتبارات از رییس جمهور خواستیم که در سه ماهه تابستان سرانه بودجه فرهنگی بیش از ۴۰ میلیون نفری را که وارد مازندران شده درنظر بگیرند تا باهدف اجرای سیاست‌های ملی در اختیار شهرستان‌های نوار ساحلی ۴۷۷ کیلومتری استان قرار بدهیم که این خواسته نهایی ما از دولت سیزدهم است.

وی در پایان از تخصیص اعتبارات فرهنگی برای اولین بار به استان خبر داد و گفت: برای آخرین هفته تعطیلات تابستان در ۱۱ شهرستان برنامه عفاف و حجاب زندگی را باتوجه به پیش‌بینی ورود ۸میلیون نفری خواهیم داشت.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *