اخبار استان 10 مرداد 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بررسی چالش‌های پیش‌روی توسعه کشت گل محمدی در مازندران

اولین جلسه بررسی چالش‌های پیش‌روی توسعه کشت گل محمدی در استان مازندران با همت قرارگاه محرومیت زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین،رضا سلیمان نژاد جانشین فرماندهی قرارگاه محرومیت زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا افزود: توسعه کشت گل‌محمدی در حالی که می‌تواند فرصت‌های خوبی در زمینه ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد کشاورزان در مناطقی با ارتفاع بیش از ۱۴۰۰ متر از سطح دریا ایجاد کند، اما چنانچه این توسعه متوازن نباشد و صنایع تبدیلی و تکمیلی آن بخصوص در بحث اسانس‌گیری بدون تحرک باشد در آینده نزدیک دچار چالش جدی خواهد شد. لذا با توجه به اظهار نظر متخصصان این رسته، در راستای تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از زیان گل‌محمدی کاران در استان مازندران، شروع فرایند تشکیل واحدهای صنعتی اسانس‌گیری در راستای تکمیل زنجیره با اهداف صادراتی امری اجتناب نا‌پذیر است. لذا تشویق و ترغیب جهت سرمایه‌گذاری در این بخش باید توسط متولیان این حوزه انجام پذیرد. این در حالی است که با توجه به طولانی بودن سیر مراحل اخذ مجوزات لازم نیاز است دستگاه‌های متولی در این خصوص، ضمن رعایت موارد و مفاد قانونی در راستای صدور مجوزات شتاب داشته باشند.

سلیمان‌نژاد بیان کرد: هم‌اکنون نیز بخش قابل توجهی از گلاب سال گذشته و امسال گل‌محمدی کاران به فروش نرفته و این مسئله باعث ایجاد مشکل و چالش در تامین مالی و هزینه‌های ایشان ایجاد گردیده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اشباع نسبی بازار گلاب‌گیری، چنانچه صنایع اسانس‌گیری با هدف صادرات در استان به سرعت راه‌اندازی نشود، در آینده نزدیک که میزان تولید گل در استان افزایش می‌یابد، کشاورزان در فروش محصولات خود دچار مشکل اساسی خواهند شد.

لازم به ذکر است که مسئولین مرتبط با موضوع جلسه از سازمان‌های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه کشاورزی، دانشگاه کشاورزی ساری، بنیاد برکت، ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی به این نشست تخصصی دعوت شده بودند.

وی در پایان ضمن قدردانی از همه عزیزان که در این نشست تخصصی شرکت کردند عنوان داشتند که این جلسات ان‌شاءالله به صورت منظم تا رسیدن به نتایج مطلوب ادامه خواهد داشت.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *