اخبار استان 18 مرداد 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بحث مالیات باید به یک نگاه ملی و فرهنگ تبدیل شود/ ضرورت تعامل بیشتر اصحاب رسانه با اداره کل امور مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی مازندران خواستار تبدیل بحث مالیات به یک نگاه ملی و فرهنگ شد و به نقش اثرگذار اصحاب رسانه در جاافتادن فرهنگ مالیاتی در جامعه اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، محسن اسلامی ورکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: در دوره‌ای قرار داریم که در حال حرکت از مالیات ستانی سنتی به سمت مالیات ستانی هوشمند و مدرن هستیم، بر این اساس برای تبدیل شدن بحث مالیات تبدیل به یک نگاه ملی از اصحاب رسانه انتظار تعامل و هم‌گرایی بیشتر داریم.

وی ضمن گلایه‌مندی از جا نیفتادن فرهنگ مالیاتی در جامعه و با تاکید بر توجه به نقش مالیات و تاثیرگذاری آن و اینکه این درآمدهای ملی باید اخذ و هزینه شود، افزود: اینکه مالیات‌ها کجا هزینه می‌شود سوال همیشگی مودیان است و علتش به عدم اطلاع‌رسانی برمی‌گردد.

اسلامی ورکی با بیان اینکه مالیات باید از صاحبان درآمد بیشتر اخذ شود، عنوان کرد: در استان مرکز مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی تشکیل و بالغ بر ۱۰۰هزار مودی جدید شناسایی شد، در سنوات گذشته مبانی تشخیص مالیاتی ما روشن نبود، اما امسال به سنت شفافیت و عدالت مالیاتی حرکت کردیم.

*رشد ۵۷ درصدی اخذ مالیات در سال جاری

مدیرکل امور مالیاتی مازندران اعلام کرد: در سال جاری در سطح استان ۱۰هزار و ۳۰۰میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم که از این میزان ۹هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمدهای پیش بینی شده استان است، در سال گذشته از ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد که ۹۴۲ میلیارد تومان هم عوارض اخذ شده بود که بین دهیاری و شهرداری توزیع شد.

این مسئول ادامه داد: در چهار ماهه سال جدید ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول کردیم که نسبت به دوره سال قبل با رشد ۵۷ درصدی همراه بود، مودیان اشخاص حقیقی در مازندران در سال جدید بالغ بر ۳۰۲ هزار اظهار نامه مالیاتی به ما ارائه کردند حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مالیاتی بوه که اشخاص حقیقی به ما اظهار کردند.

وی با اعلام اینکه در بحث اشخاص حقوقی ۹۰۰ میلیارد تومان مالیات ابرازی داشتیم، یادآور شد: شاید این برخلاف استان‌های دیگر باشد علتش این است که ما استانی خدماتی هستیم و عمده مودیان اشخاص حقیقی هستند، در سال ۱۴۰۱ مالیات اخذ شده در بحث مشاغل از کل مالیات استان حدود ۱۲درصد را تشکیل می‌دهد.

*وجود ۲۰پرونده بزرگ بدهکاران مالیاتی اما سوری!

اسلامی ورکی عدم نظارت بر هزینه‌کرد مالیات و عوارض ارزش افزوده را نقص قانونی دانست و تاکید کرد: در بحث مقابله با فرار مالیاتی طبق قانون عمل می‌کنیم، فرارهای مالیاتی پزشکان از سامانه سوت‌زنی ۱۵۲۶ گزارشاتی داریم که از دستگاه پز استفاده نمی‌کنند و طبق قانون عمل می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با بیان اینکه معوقات زیادی در کشور از حیث کارت‌های بازرگانی سوری داریم، از وجود ۲۰پرونده بزرگ بدهکاران مالیاتی در استان خبر داد و تصریح کرد: که این پرونده‌ها سوری هستند در این موارد برخوردی با صادرکنندگان کارت بازرگانی صورت نگرفت، صاحبان این کارت‌ها به نان شب خود محتاج بوده و چیزی ندارند که بخواهیم اخذ کنیم.

 

 

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *