اجتماعی 31 خرداد 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

با کارچاق کُن‌ها در دستگاه قضا برخورد می‌شود

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به دستگیری تعدادی از کارچاق کن‌ها در دستگاه قضای استان، گفت: با کارچاق کن‌ها در دستگاه قضا بدون اغماض و مماشات برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران، امروز پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: در سال گذشته موجودی پرونده‌ها در دادگستری استان به ۱۱۷هزار و ۹۸۵پرونده رسید که نرخ رسیدگی به این پرونده‌ها ۹۹/۲ درصد است.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف رفع مشکلات، افزود: در نیروگاه شهید سلیمی نکا مازوت‌سوزی آسیب‌زا بوده و مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند که باوجود اهمیت تولید برق مازوت از آلاینده‌های خطرناک برای سلامت انسان و محیط زیست است، از این رو توجه به این مسئله ضرورت دارد.

پوریانی تصریح کرد: برای تکمیل و رفع مشکل پل فرح آباد به گهرباران که در سال گذشته افتتاح شد مهلت ۱۰روزه در نظر گفته شد.

رئیس کل دادگستری مازندران حجم پروند‌ه‌های ورودی بع دادگستری استان در سه ماهه جاری سال، ۴۳۱هزار و ۱۴۰ پرونده اعلام کرد و گفت: البته شاهد کاهش ورودی پرونده بوده‌ایم، بحث کشف حجاب بالاترین آمار ورودی پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه صیانت و حافظت از اراضی ملی و جنگل وظیفه همگانی است، یادآور شد: تلاشمان رفع اختلافات منابع طبیعی است، در سال گذشته خلع ید از ۳۷۸/۵ هکتار خل از اراضی ملی و منابع طبیعی و در سه ماهه جاری ۴۵هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف شد.

پوریانی از دستگیری چهار نفر از مدیران کل استان در حوزه اختلاس، ارتشاء و سوء استفاده‌های مالی خبر داد و تاکید کرد: در مقابله بافساد مدیران تعارف نداریم و قانون فصل‌الخطاب است.

وی در پاسخ به سوالی درباره معضل افزایش سگ‌های ولگرد در استان، افزود: گازگرفتگی سگ‌های ولگرد موجبات نگرانی شهروندان را فراهم کرده که در نشست با دادستان‌ها مصوب شد به استناد مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری‌ها مکلف به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد هستند.

پوریانی با اشاره به دستگیری تعدادی از کارچاق کن‌ها در دستگاه قضا استان و تشکیل پرونده قضایی برای آنان در سنوات گذشته و نیز سال جاری، گفت: با کارچاق کن‌ها در دستگاه قضا بدون اغماض و مماشات برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران، درباره سوالی در خصوص خودرودهایی که در انبارهای اموال تملیکی مانده است، توضیح داد: کالاهای زیادی در انبارها رسوب و فرسوده شده است در برخی از استان‌ها با دستورات قضایی به صورت مزایده آن هم با درخواست در سایت بفروش می‌رسند.

*دستگیری مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌دلیل فسادهای مالی

در این نشست همچنین محمد کریمی مرکز استان مازندران با اشاره به دستگیری چهار مدیر دستگاه اجرایی ظرف مدت سه سال گذشته، اعلام کرد: مدیرکل سابق راه و شهرسازی دستگیر و حکم مدیرکل قبلی صمت به‌دلیل جرائم در حوزه مالی صادر شد.

وی با اشاره به مسدود شدن بیش از ۳۰ سایت در استان، افزود: برای برخی از مدیران دستگیر شده نیز تا سه سال حبس حکم صادر شده است.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *