اجتماعی 06 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش 8 درصدی مصدومین ناشی از سگ گرفتگی در سال 1401/ اقدامات اورژانسی در صورت گازگرفتگی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت : 104 مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران ، علی عباسی با بیان اینکه که از این موارد 79 نفر مرد و مابقی زن هستند، افزود: بر اساس بررسی پرونده‌های مصدومین جراحات متعدد اندام های فوقانی و تحتانی و اختلال روانی پس از حادثه مشاهده شده ضمن اینکه مواردی از شکستگی اندام های تحتانی به دنبال فرار افراد نیز مشاهده شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان بیشترین آمار گاز گرفتگی سگ مربوط به شهرستان‌های ساری با 17 ، آمل با 16 و قائمشهر با 12 کمترین آن مربوط به شهرستان‌های فریدونکنار، میاندرود و گلوگاه هر کدام با یک مورد گزارش شده است.

این مسئول ضمن برشرمردن اقدامات اورژانسی در صورت گاز گرفتن سگ، تاکید کرد: اگر در خانه الکل دارید، می توانید زخم را با آن تمیز کنید، با حوله ی تمیز محل جراحت را فشار دهید تا خونریزی متوقف شود. از باند استریل برای پانسمان زخم استفاده کنید. محل زخم را بالاتر از قلب نگهدارید تا تورم کاهش یابد و از بروز عفونت جلوگیری شود. در صورتی که به هاری مشکوک هستید،‌ به مقامات بهداشتی محلی گزارش کنید. استفاده از پماد آنتی‌‌بیوتیک دو بار در روز تا وقتی که زخم بهبود پیدا کند، ظرف ۲۴ ساعت حتما به پزشک مراجعه کرده و تا پزشک بر اساس شدت گاز گرفتگی روش اقدامات درمانی خود را اعمال کند.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *