اخبار استان 21 اردیبهشت 1403 - 4 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اعمال برخورد قاطع خرید و فروش واحدهای خبازی

فرماندار بابلسر در این جلسه ضمن تاکید بر افزایش نظارت کارگروه آرد و نان بر فعالیت خبازی‌ها از برخورد قاطع با متخلفان و سوداگران و دلالان آرد و جلوگیری از سوءاستفاده افراد خاص در حوزه آرد و نان خبر داد.

به گزارش طاهر آنلاین، جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بابلسر با حضور فرماندار این شهرستان ، اعضای کارگروه و مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در محل فرمانداری بابلسر برگزار شد.

بنابراین گزارش ، در ابتدای جلسه ، قلی پور فرماندار و رئیس کارگروه آرد و نان شهرستان بابلسر با قدردانی از مجموعه اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران بابت تخصیص سهمیه های مناسبتی به شهرستان برای تامین نیاز شهروندان و توجه ویژه به فعالیت کارگروه های آرد و نان شهرستان ها، به بیان مشکلات و موانع موجود در این حوزه از قبیل عدم پاسخگویی مسئولین سامانه نانینو ، طرح آزادسازی آرد و نان، نحوه برخورد با واحدهایی که تکرار تخلف دارند، تامین آرد و نان شهروندان ، مسافران ، کارگران فصلی باغات و زمین های کشاورزی و نحوه اجرای سامانه هوشمند نانینو، پرداخت.

فرماندار بابلسر در این جلسه ضمن تاکید بر افزایش نظارت کارگروه آرد و نان بر فعالیت خبازی‌ها از برخورد قاطع با متخلفان و سوداگران و دلالان آرد و جلوگیری از سوءاستفاده افراد خاص در حوزه آرد و نان خبر داد.

عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران نیز در این جلسه ضمن قدردانی از فرماندار و اعضای کارگروه آردونان شهرستان با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با متخلفان این حوزه اظهار داشت: با هماهنگی مراجع قضایی ، تعزیرات، صمت و اتحادیه خبازان ، سهمیه واحدهایی که بصورت مکرر مرتکب تخلف می شوند قطع و در صورت لزوم پروانه این واحدها ابطال گردد.

دبیر کارگروه آرد و نان استان همچنین ضمن تشریح آنالیز و عوامل تاثیرگذار در قیمت نان اظهار داشت: کمیته فنی کارگروه آرد و نان استان ضمن بررسی آنالیز قیمت نان در سال جدید، در خصوص شرایط استفاده از کنجد برای نان تصمیماتی را اخذ نموده که پس از تایید نهایی ابلاغ و اجرا خواهد شد.

وفائی نژاد گفت: سرانه مصرف آرد در استان مازندران برای هر نفر حدود 9 کیلوگرم در ماه بوده و این رقم در شهرستان بابلسر حدود 10 کیلوگرم است، که دلیل اصلی آن با توجه به شرایط خاص استان از لحاظ جمعیت شناور ورودی و همچنین وجود کارگران فصلی برای طرح های اقتصادی و کشاورزی می باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اشاره به اینکه در کشور به ازای هر 1300 نفر یک واحد خبازی وجود داشته اما در شهرستان بابلسر به ازای هر 700 نفر یک واحد خبازی وجود دارد اظهار داشت: با پیگیری و همچنین توجه به جمعیت شناور مسافران و کارگران فصلی، به منظور تامین نیاز استان سهمیه های آرد مناسبتی و ترمیمی به فرمانداران هر شهرستان تخصیص می یابد تا پس از تصمیم گیری در کارگروه به سهمیه نانوایان منتخب اضافه گردد.

دبیر کارگروه آرد و نان استان به ضرورت توجه دستگاه های نظارتی به مصرف صحیح آرد اشاره کرد و گفت: دستگاه های نظارتی توجه بیشتری به عملکرد نانوایان و استفاده صحیح از آرد تخصیص یافته داشته باشند تا یارانه پرداختی دولت به بخش آرد و نان به هدر نرود.

وی از اعضای کارگروه آرد ونان خواست ساعت کاری خبازان را متناسب با نیاز شهروندان در نظر بگیرند و با نظارت بیشتر و بازدید از خبازی ها از تعطیلات خودسرانه این واحدهای صنفی جلوگیری نمایند.

وفائی نژاد همچنین از وجود نانوایی های اجاره ای و نا آشنا با مهارت های لازم برای پخت نان شکایت کرد و گفت: با هرگونه خرید و فروش واحدهای خبازی و عوامل واسطه در چرخه آرد و نان برخورد قاطع صورت گیرد.
در پایان جلسه ، قلی پور فرماندار بابلسر و اعضای کارگروه این شهرستان از زحمات و توجه ویژه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان به عملکرد کارگروه های آرد و نان در شهرستان ها و تخصیص سهمیه های آرد مناسبتی برای تامین نان مورد نیاز شهرستان قدردانی کردند.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *