اخبار استان 20 شهریور 1402 - 12 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حوزه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احسان آهنگر در نشست مشترک شورای اداری این اداره کل و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان که یکشنبه ۱۹شهریور ماه در ایزدشهر برگزار شد، با بیان اینکه ما به شدت نیاز به تعامل و هم‌افزایی با نهادهای هم‌خانواده داریم، اظهار کرد: اصل این است که به‌دنبال چه هدفی هستیم و آن هم اعتلای فرهنگی است که مورد توجه مقام معظم رهبری است.

وی تحقق امنیت، رفاه و آسایش را مدیون اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه دانست و افزود: با تعامل بیشتر میتوان آینده بهتری را در حوزه فرهنگی استان رقم بزنیم.

آهنگر خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست نباید صرفا برای رفع تکلیف باشد، بلکه از روی اعتقاد به این مسئله است که همه اقدامات در راستای توجه به منویات رهبری صورت بگیرد، همه فعالان فرهنگی کشور باید در این مسیر قرار بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ در جمع فعالان فرهنگی، خاطرنشان کرد: در مقابل ما جبهه فرهنگی سیاسی غرب که در دل آن یک جبهه سرمایه‌داری خطرناک و آدم‌خوار وجود دارد و در کنار آن یک جبهه صهیونیستی با اهداف مشخص وجود دارد باز یک جبهه با دون صفتی در زندگی بشری وجود دارد، سلاطین و مسئولان امور غیر از حکومت‌ها زندگیشان مثل خوک و اهدافشان اهداف دشمنان است که اینها همه یک مجموعه‌ای در مقابل ما تشکیل دادند، در مقابل باید تنوع، ابتکار و برنامه داشته باشیم که بدون تشکیل جبهه ممکن نیست.

وی گفت: برای رسیدن به موفقیت و قله‌های پیشرفت چاره‌ای جز در کنار هم بودن نداریم و حرکات جریزه‌ای به‌خصوص در عرصه فرهنگ جواب نمی‌دهد، در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز به تنهایی از کسی کاری بر نمی‌آید.

آهنگر اعلام کرد: سازمان‌ها و نهادهایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، تبلیغات اسلامی و مجموعه‌های مرتبط باید با هم همسو باشند تا به ترویج فرهنگ بپردازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به مولفه‌های مورد نیاز برای هم‌افزایی بر لزوم اجرای آن تاکید کرد و تقویت درک از سلایق و نظرهای یکدیگر، شناسایی و احصای درست از اهداف مشترک، ایجاد فهم مشترک در قالب جلسات تخصصی و نشست‌ها، پرهیز از موازی‌کاری و صرف هزینه‌های اضافه، حل شدن در جمع و “ما” شدن، انعطاف‌پذیری بالا، رعایت اخلاق تشکیلاتی و هم‌جهتی و هم‌آهنگی، تواضع و غیره را لازمه انجام کار جمعی دانست.

این مسئول از کتاب باعنوان مهمترین عنصر فرهنگی یاد کرد و گفت: اگر جایی شاهد کمرنگ بودن نقش کتاب هستیم این از غفلت برخی از دست‌اندرکاران است، بخشی از کار فرهنگی را نیز باید برای مسئولانی انجام دهیم که هنوز تحلیل درستی از فرهنگ ندارند.

وی آغاز اجرای برنامه‌های تعاملی فرهنگی از شهرستان‌ها خبر داد و ضمن اظهار امیدواری از ترویج و اعتلای فرهنگ در جامعه، تاکید کرد: توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها و گسترش فضای کتابخانه‌ها در استان دغدغه ماست و ما برای کمک در این بخش آمادگی خودمان را اعلام می‌کنیم، با توجه به اینکه مازندران استانی گردشگری است پیشنهادمان ایجاد زیرساخت برای تعبیه کتابخانه ها در مراکز درمانی و اماکنی است که گردشگران در آن مراکز بیشتر حضور پیدا می‌کنند.

آهنگر در پایان بیان کرد: تقاضای مجموعه خانواده فرهنگ از مجموعه مسئولان استانی این است که فرهنگ‌ در اولویت امور باشد، متاسفانه برای برگزاری انجمن‌های فرهنگی شاهد عدم استقبال هستیم که این در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، انتظارمان برگزاری جلسه مشترک با مجموعه‌های فرهنگی استان باهدف ایجاد انگیزه برای تعامل و هم‌افزایی بیشتر فرهنگی است.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *