اخبار استان 06 آبان 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اطاعت‌پذیری از مافوق، لازمه پایداری نظم در نیروهای مسلح است

یک دوره کلاس آگاه سازی حقوقی و قضایی با حضور سیدابراهبم حجازی دادستان نظامی استان مازندران در جمع سربازان آموزشی پادگان شهید قاسمیان شیرگاه برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، دادستان نظامی مازندران ضمن مقدس خواندن ایام سربازی گفت: این مدت که در کنار دیگر هم سن و سال های خود مشغول خدمت به کشور هستید، فرصت را غنیمت شمرده و خود را برای اینکه فردی موفق و تاثیر گذار در زندگی باشید، آماده کنید .

رئیس دادسرای نظامی استان مازندران گفت: در دنیای نظامی‌گری و مخصوصا سربازی، انضباط و حفظ نظم، از اهمیتی برخوردار است که کوچک ترین رفتار مخّل آن، قابل تحمل نیست، زیرا مسئله نظم در نیروهای مسلح، رکنی اساسی و بنیادی محسوب می‌شود که نمی‌توان اختلال آن را پذیرفت.

این مقام قضایی ضمن مهم شمردن مسئله اطاعت پذیری از مافوق افزود: از موجبات تحقق نظم، لزوم اطاعت‌پذیری در اجرای فرمان‌ها یا به‌ عبارت دیگر امتثال اوامر قانونی آمر صالح است، و قانون گذار با تعیین مجازات برای آن ضمانت اجرا مقرر کرده است.

سیدابراهیم حجازی در ادامه در خصوص برخی جرائمی که همیشه سربازان را تهدید می‌کند مطالبی را تشریح و میزان مجازات آن‌را بیان نمود.

در انتها نیز حاضرین سوالات و شبهات قضایی و حقوقی خود را به صورت مکتوب بیان نمودند و پاسخ خود را از زبان دادستان نظامی استان مازندران دریافت کردند.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *