اجتماعی 17 مرداد 1403 - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استقبال بالای مازندرانی‌ها برای دریافت گذرنامه از نرم افزار “پلیس من”

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان اینکه در کمتر از یک روز گذرنامه صادر می‌شود، گفت: در این رابطه استقبال از نرم‌افزار "پلیس من" بسیار بالا بود، نکته اینکه گذرنامه‌ها قابل تمدید نیست و فقط صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، سردار حسن مفخمی شهرستانی امروز در آیین تجلیل از اصحاب رسانه به‌مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: بدون خبرنگار لحظه‌ها ماندگار نمی‌شود، خبرنگاران در حوزه انتظامی نقش مهمی برعهده دارند.

وی با اشاره به گزارشی از اقدامات پلیس استان در چهار ماهه اول سال جاری، افزود: در این مدت ۴۴هزار و ۹۱۶مورد تماس با ۱۱۰ گرفته و خدمات ارائه شد.

سردار مفخمی تصریح کرد: ۴۷۱هزار و ۴۴۰مورد مردم با پليس برای دریافت راهنمایی و ارشاد تماس گرفتند،
۹۲۳هزار و ۲۳۶مورد تعداد تماس‌هایی است که با پليس برقرار شد.

فرمانده انتظامی مازندران سرقت را از دغدغه‌های مردم اعلام کرد و گفت: به‌دنبال کشف و ریشه‌کن کردن سرقت‌ها هستیم در این رابطه در این مدت بيش از ۷هزار سارق دستگير شدند.

این مسئول اعلام کرد: در حوزه کلاهبرداری بیش از ۷۵درصد پرونده‌ها کشف و ۲۷۳ جاعل دستگير شدند، همچنین شاهد وقوع ۲۶فقره قتل بوده‌ایم که ۹۶درصد پرونده‌ها منجر به کشف ماجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پليس راهور باوجود افزایش ۳۳درصدی ورودی، تعداد متوفیان یک درصد کاهش یافت اما رشد ۲۰ درصدی مجروحین را داشتیم.

سردار مفخمی با بیان اینکه ۶۱درصد تصادفات مربوط به عابران پیاده است، اضافه کرد: ۳۱درصد کاربران عامل تصادف، موتور سیکلت‌سواران هستند که برایشان اعمال قانون هدفمند درنظر گرفته شد.

فرمانده انتظامی مازندران از افزایش ۱۰۰درصدی توقيف خودروهایی که به‌دنبال حرکات مخاطره‌آمیز بودند خبر داد و گفت: در طی سال جاری ۶۱هزار و ۵۶۷مورد گواهینامه تعویضی و المثنی صادر شد.

این مسئول تخطی از سرعت مطمئنه را بیشترین عامل تصادف در حوزه برون شهری عنوان و بیان کرد: در مجموع در درون و بیرون شهر شاهد کاهش ۱۰درصدی مصدومین تصادفات بودیم.

وی از کشف یک تن و ۶۶کیلو انواع مواد مخدر و دستگیری ۲۲باند مواد مخدر خبر داد و گفت: داروی قاچاق به تعداد ۳۸هزار مورد نیز کشف شد.

سردار مفخمی با اشاره به ۸هزار و ۳۰۰ متقاضی برای دریافت گذرنامه، تاکید کرد: در کمتر از یک روز گذرنامه صادر می‌شود در این رابطه استقبال از نرم‌افزار “پلیس من” بسیار بالا بود، نکته اینکه گذرنامه‌ها قابل تمدید نیست و فقط صادر می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی به برقراری ملاقات مردمی او با مردم در مساجد هر هفته دوشنبه‌ها اشاره و عنوان کرد: تاکنون ۸۶۰نفر از شهروندان استان در مساجد حضور یافتند و ما براساس وظیفه خدمت ارائه کردیم.

این مسئول اعلام کرد: در حوزه پليس امنیت اقتصادی، شاهد افزایش ۱۴۵درصدی کود شیمیایی قاچاق و افزایش ۳۰درصدی انواع مواد محترقه بوده‌ایم.

وی از انجام خدمات مشاوره و ارجاع ۱۱هزار و ۲۴پرونده به کارشناسان خبر داد و اظهار کرد: ۷هزار موردش منجر به سازش شد.

سردار مفخمی ادامه داد: در بحث بدرقه متهمین و زندانیان حدود ۱۵۶هزار نفر برای دریافت خدمات به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کردند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: در حوزه نظام وظیفه امسال ۴هزار و ۵۱۴مورد مشمولین اعزام شدند، چنانچه سربازان جا مانده و فراری مراجعه کنند آموزش را در مرکز چالوس و خدمت را در مازندران انجام می‌دهند.

این مسئول با اشاره به رویکرد هوشمندسازی، استفاده از ابزارهای نوین و پابند الکترونیک برای سارقین سابقه‌دار در استان، گفت: در بخش رانندگی در سال جادی ۱۲هزار و ۵۴۷ مورد گواهینامه جدید صادر و اسقاط هزار و ۵۳۲ خودروی فرسوده در پارکینگ‌های استان انجام شد.

گفتنی است: سردار سرتیپ دوم ستاد حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران و معاونت های تخصصی پلیس های راهور ، اطلاعات ، فتا ، آگاهی و امور اجتماعی و فرهنگی از طریق ویدیو کنفرانس و سامانه برخط با ستادهای فرماندهی انتظامی شهرستان‌ها ارتباط تصویری برقرار کرده و از اهالی خبر و رسانه و جمعی از فعالان فضای مجازی تقدیر و قدردانی کردند.

 

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *