اجتماعی 19 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

از انهدام باند قاچاق چوب در آمل تا توقیف محموله ترافل در سوادکوه

سردار میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند قاچاق چوب و کشف یک میلیارد ریالی چوب قاچاق در شهرستان آمل خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین، سردار “مرتضی میرزایی” در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیر قانونی اراضی ملی و قطع درختان جنگلی در یکی از مناطق جنگلی شهرستان آمل، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، اکيپ عملياتی متشکل از عوامل پلیس آگاهي، پليس امنیت اقتصادي و يگان حفاظت اداره منابع طبيعي شهرستان آمل با عزیمت به منطقه مورد نظر، موفق به کشف محل دپوی چوب جنگلی توسط متهمان شدند.

سردار میرزایی از توقیف یک خودروی نیسان حامل چوب در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در بازرسی از محل دپوی محصولات جنگلی توسط قاچاقچیان، 25 اصله تنه قطع شده درخت افرا، به وزنی حدود 14 تن چوب کشف شد.

وی ارزش چوب های قاچاق کشف شده را بالغ بر یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این عملیات 2 قاچاقچی محصولات جنگلی و یک راننده خودروی وانت نیسان دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی از ادامه تحقیقات پلیسی در این ارتباط خبر داد و گفت: منابع طبيعي از مهمترين و اساسي ترين ذخيره موجود در کشور است که در صورت بهره برداري معقول مي توانند سهم مهمي در رونق اقتصادی کشور داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با تاکید بر همکاری همه جانبه مردم با پلیس در مبارزه با قاچاق و سایر موضوعات امنیتی، تصریح کرد: مردم عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه مسائل امنیتی و انتظامی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

*کشف موتور سنگین قاچاق در بابلسر

همچنین سردار میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از توقيف موتورسیکلت سنگین 1300سی سی غیر مجاز هنگام تردد در خیابان های شهر بابلسر خبر داد

سردار “مرتضی میرزایی” درباره این خبر گفت: در راستای برخورد با مزاحمان خیابانی، برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح برخورد با موتور سنگین های متخلف در شهرستان بابلسر به مرحله اجرا درآمد.

وی، افزود: ماموران انتظامی کلانتری 11 انتظامی بابلسر حین گشت زنی با اقدامی عملیاتی موفق شدند یک دستگاه موتور سنگین قاچاق فاقد مدارک را توقیف و راکب آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه موتور سیکلت توقیفی فاقد هرگونه مجوز تردد بوده است، گفت: موتو توقیفی به همراه راکب آن پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار میرزایی ارزش موتورسیکلت کشف شده را بالغ بر 6 میلیارد ریال عنوان کرد و ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق ، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.

*توقیف محموله ترافل در سوادکوه

همچنین سردار میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف قارچ ترافل قاچاق به ارزش 10میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان سوادکوه خبر داد

سردار “مرتضی میرزایی” در تشریح این خبر گفت: ماموران پاسگاه ورسک شهرستان سوادکوه، هنگام گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی پراید مظنون و آن را متوقف می کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودروی توقیفی، 100کیلوگرم قارچ جنگلی ترافل را کشف کردند که برابر اعلام کارشناسان، ارزش آن بالغ بر10میلیارد و500 میلیون ریال برآورد شده است.

سردار میرزایی با بیان اینکه در این عملیات دو متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: جمع آوری این گونه قارچ ها به جنگل ها و منابع طبیعی خسارت های جبران ناپذیری وارد می کند.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *