اخبار استان 21 مرداد 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اجرای طرح محله اربعینی و اجتماعات عزاداری در مازندران ویژه اربعین

گردهمایی مدیران ادارات و نمایندگی های تابعه شهرهای مازندران امروز شامگاه شنبه ۲۱ مرداد ماه باحضور حجت الاسلام سید مهدی زمانی ، مسئول راهیار منطقه شمال کشور، حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار، مدیرکل تبلیغات اسلامی ، معاونین و مدیران در سالن شهدای این اداره کل در بابل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طاهر آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ، این گردهمایی با هدف پیگیری طرح مسجد در مسجد ، طرح های فرهنگی سواحل و اوقات فراغت و برنامه های ویژه اربعین ، برگزار و طرح محله اربعینی مطرح شد.

حجت الاسلام زمانی در این گردهمایی با بیان اهمیت کارکردهای مسجد به عملیات مسجد به مسجد اشاره کرد و گفت: مساجد قرارگاه های فرهنگی و دینی مهمی در سطح جامعه محسوب می شوند که توجه به نیازهای محتوایی برای کنشگران میدان این سنگر می تواند در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و کم شدن آسیبهای اجتماعی و فرهنگی موثر واقع شود.

وی افزود : عملیات مسجد به مسجد نیازمند حضور مبلغین توانمند در مساجد و ارائه راهکارهای فرهنگ سازی نحوه اداره مساجد و جذب جوانان با ایجاد و فراهم آوری زمینه هایی است که با استفاده از ظرفیتهای موجود محله ، میتوان از آن بهره برد، است.

حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار با اشاره به رویکردهای جدید سازمان به مبحث اربعین اشاره کرد و بیان داشت : دوره آموزشی روایتگری اربعین ویژه مبلغین اعزامی به پیاده روی سفر اربعین آغاز و در شهرهای مختلف برگزار می شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با انتقاد از عدم بودجه و اعتبار کافی برای طرح های فرهنگی سواحل دریا و تفرجگاهها خاطرنشان کرد: با همه مشکلات بودجه ای طرح های فرهنگی در سواحل توسط گروههای تبلیغی و گروههای فرهنگی وابسته به این اداره کل با همکاری نهادهای همسو تا اواسط شهریور در برخی از شهرهای ساحلی از جمله ساری ، بهشهر ، چالوس ، محموداباد و نور در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در ادامه به طرح محله اربعینی نیز اشاره کرد و تاکید داشت : محله اربعینی برای ایجاد فضای شور و شوق ایام اربعین همراه با اجتماعات عزادای ویژه آن ایام در محلات و همچنین ترویج فرهنگ چاووشی خوانی در محلاتی که جمعیتی برای سفر اربعین عازم هستند ، برگزار خواهد شد.

همچنین در این گردهمایی حجت الاسلام علی اکبر درخشنده معاون فرهنگی این اداره کل ضمن تاکید بر تکمیل اطلاعات سامانه طوبی برای هیئات مذهبی و کانونهای فرهنگی تصریح کرد: تکمیل این سامانه در نحوه حمایت از تشکلهای دینی و فرهنگی وابسته به این اداره کل در شهرهای استان ، ضرورت دارد .

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی نیز با اشاره به برنامه های قرآنی در ماه محرم ، بیان داشت : بیش از ۷۰ هیئت شاخص استان در ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام برنامه قرائت و تدبر در قرآن را اجرا کردند .

رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برنامه های متعدد قرآنی از جمله مسابقات قرآنی محرم با عناوین نفس المهموم و نفس المطمئنه به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی قرآنی کریم به تعداد ۲۱ دوره تخصصی در ۴ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و از تداوم این دوره ها خبر داد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *