سیاسی 27 شهریور 1403 - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آیت الله جلالی خمینی| طلاب از مشکلات امنیتی واهمه نداشته باشند

یک استاد درس خارج فقه و اصول با بیان اینکه نباید درباره طلابی که در تامین اجاره خانه هم مشکل دارند، فیلم ساخته شود، گفت: طلاب از مشکلات امنیتی، واهمه نداشته باشند.

به گزارش طاهر آنلاین و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه حضرت آیت الله جلالی خمینی رحمت الله علیه، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه مرحوم حضرت آیت الله جلالی خمینی رحمت الله علیه، امروز با حضور استادان و طلاب در شبستان مسجد احمدیه تهران، برگزار شد.

آیت الله حاج شیخ رضا جلالی خمینی، استاد درس خارج فقه و اصول و تولیت حوزه علمیه حضرت آیت الله جلالی خمینی رحمت الله علیه در این مراسم با بیان اینکه، پیامبر اسلام صلوات الله علیه، بهترین الگو برای ما هستند، گفت: طبق روایات، رسول الله صلوات الله علیه، نور هستند و همه انبیای الهی و حضرات معصومین علیهم السلام، صاحب همین نور هستند.

استاد درس خارج فقه و اصول با اشاره به آیه «الله نور السماوات و الارض»، افزود: تمام وجود و رفتار و کلام پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام، نور است. علم، نور است و خداوند متعال، بر قلب هر کس بخواهد، این نور را می تاباند. خداوند منشأ این نور است. مردم نسبت به این نور، چهار دسته هستند. دست اول، خودشان، نور هستند. همچنان که قرآن کریم، پیامبر اسلام صلوات الله علیه را نور معرفی کردند. دسته دوم، کسانی هستند که خود را در مسیر رسیدن به نور قرار داده اند. اینها سراج هستند. این گروه، متعلمین هستند. دسته سوم، کسانی هستند که نه چراغ و سراج هستند و نه در مسیر رسیدن به نور هستند، ولی نور رسول الله صلوات الله علیه را دوست دارند و طبق روایت، به رستگاری می رسند. آسیه، همسر فرعون، دنبال نور حضرت موسی علیه الاسلام رفتند. بچه های عقیل، نیز در جریان کربلا، همین دسته هستند زیرا دنبال نور حضرت امام حسین علیه السلام، بودند. این دسته، تابع نور پیامبر هستند. دسته چهارم، کسانی هستند که دوستار تاریکی هستند و می خواهند در ظلمات باشند. خداوند به شیطان گفت که جهنم را از کسانی پر می کنم که تابع تو و دوستدار تاریکی هستند.

تولیت حوزه علمیه حضرت آیت الله جلالی خمینی رحمت الله علیه اضافه کرد: اقدامات طاغوت در دوره پهلوی، پیروی تاریکی است. موضوع تغییر کاربری سینمایی که در میدان هفت حوض (نارمک) وجود داشت، و تبدیل آن به مسجد، مصداق همین موضوع است. ساواک به شدت در برابر این اقدام دینی، ایستادگی کرد. مرحوم حضرت آیت الله جلالی خمینی، با وجود همه مشکلاتی که طاغوت برای ایشان ایجاد کردند، آن سینما را به مسجد تبدیل کردند.

آیت الله جلالی خمینی، امام جماعت مسجد احمدیه تهران در ادامه، با بیان اینکه طلاب برای کسب نور، باید اهل تخلیه (خارج کردن ظلمات و بدی ها از وجود خود) باشند و به جای آن، اهل تهویه (کسب فضائل اخلاقی) باشند، گفت: بالاترین رذیله اخلاقی ای که ممکن است طلاب به آن مبتلی شوند، شرک است. شرک نمی گذارد انسان چراغ منیر شود. شرک همه اعمال انسان را از بین می برد. خداوند به پیامبر اسلام صلوات الله علیه، هم می فرماید که شرک، همه اعمالت را از بین می برد.

استاد درس خارج فقه و اصول افزود: طلاب و روحانیون باید دنبال اخلاص باشند. همچنان که مرحوم آیت الله آقای بروجردی رحمت الله علیه، مدام به شاگردان خود می فرمودند، باید اهل اخلاص باشیم. توجه طلاب باید به خدا باشد و خدا نصرت می دهد. از هیچ چیزی واهمه نداشته باشید. از مشکل معیشتی و مشکلات امنیتی، واهمه نداشته باشید. طلاب نباید اهل حال زدن باشند و میر را بشناسند. طلاب نباید با یک حرف و یک مشکل امنیتی، عمامه را بردارد و دنبال کار دیگر برود. انسان اگر قدر خود را بگذارد، قطعا در جامعه موثر خواهد بود. هشت میلیارد جمعیت دنیا، منتظر طلاب شیعه است. طلاب باید با کسب علوم دینی و مهارت های مختلف، اسلام ناب را به مردم دنیا معرفی کنند. ما باید طلاب مهذب و اهل اخلاق و با سواد برای اعزام به اروپا و آفریقا و آمریکا، تربیت کنیم. متاسفانه مسئولان توجه چندانی به طلاب و حوزه علمیه ندارند. این وضعیت، البته خیلی ساده نیست و نمی توانیم بگوییم، بی توجهی مسئولان به حوزه ها و مساجد، موضوع عادی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: زمانی چند فیلم ساز به حوزه علمیه مرحوم حضرت آیت الله جلالی خمینی آمدند و گفتند می خواهیم درباره وضعیت طلاب، فیلم بسازیم. به آنها گفتم، این کار را نکنید. درست است طلاب، مشکلات معیشتی شدیدی دارند و بعضی از آنها در تامین اجاره خانه و هزینه های جاری زندگی مشکل دارند، ولی چون شما فیلم سازان در مقابل، فیلمی درباره وضعیت خوب و معیشت عالی و ویلا و ماشین آن چندانی یک دکتر و تحصیلکرده دانشگاه می سازید، این پیام را به مردم انتقال می دهید که بهتر است فرزندان خود را به حوزه علمیه نفرستیم.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *