اخبار استان 11 مرداد 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

آغاز عملیات اجرایی شناسایی و طبقه‌بندی مساجد در مازندران

عملیات اجرایی شناسایی و طبقه‌بندی مساجد کشور توسط بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در استان مازندران و شهرستان بابلسر آغاز به کار کرد.

به گزارش طاهر آنلاین، طراحی نقشه توانمندسازی امامان محله و کنشگران مسجد شهرستان بابلسر آغاز شد.

اولین جلسه توانمندسازی امامان محله و کنشگران مسجدی، امروز سه شنبه 9 مرداد ماه در شهرستان بابلسر برگزار شد.

طرح ملی توانمندسازی امامان محله و کنشگران مسجدی با هدف شناسایی جامع مساجد، امامان محله و کنشگران مسجدی و اولویت بندی و طبقه بندی مساجد کشور در حال اجرا و پیگیری می‌باشد.

در این عملیات شش سطح برای تمامی مساجد کشور در نظر گرفته شده است؛ مساجد تعطیل یعنی جایی که در آن نماز جماعت برگزار نمی‌شود. مساجد دایر که تنها به اقامه نماز اکتفاء می‎کنند؛ مساجد فعال افزون‌بر نماز، برنامه‌های عبادی و مناسکی دارند اما در امر کنش اجتماعی فعالیتی مداوم و مستمر ندارند.

مساجد پویا فعالیت‌های خوبی در زمینه‌های مناسکی فرهنگی و اجتماعی محله و یا شهر دارند ولی ممکن است که تیم و تشکیلات و زیرساخت‌های لازم و یا امام محله پای کار نداشته باشند.

مساجد شاخص و الگو تقریبا همه ظرفیت‌های‌شان فعال است با این تفاوت که مساجد الگو ظرفیت الگو شدن برای سایر مساجد را دارند به همین دلیل تعداد آن‌ها بسیار اندک و محدود است.

لازم به ذکر است، در این کلان پروژه ملی بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی با بهره‌مندی از شبکه راهیاری خود در استان‌های مختلف کشور، ضمن گردآوری اطلاعات مساجد سراسر ایران و طبقه بندی آن‌ها، در نهایت اطلس مساجد ایران طراحی و عرضه خواهد شد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *