اخبار استان 31 تیر 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

آثار شهدای مازندران تا قبل از برگزاری کنگره جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران گفت: جمع آوری آثار و اسناد شهدا باید منجر به نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شود، تمامی آثار و اسناد شهدا تا قبل از برگزاری کنگره شهدای استان جمع آوری میشود.

به گزارش طاهر آنلاین و به نقل از ایثارمازندران، سعید کهن سال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته جمع آوری آثار و اسناد شهدا که در بوستان ولایت در ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 14 هزار و 500 شهید گرانقدر دیار علویان و نقش شهدای عزیز در تحکیم و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: نتیجه و خروجی جمع آوری آثار و اسناد شهدا باید منجر به نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اظهار کرد: برگزاری رزمایش دیدار با خانواده های معزز شهدای استان موجب شد تا گفتمان میان مسئولین با جامعه معزز ایثارگری صورت پذیرد و اعتمادسازی شکل بگیرد، تحقق این امر مهم در جهت جمع آوری آثار و اسناد شهدا بسیار تأثیرگذار بوده است، البته نقش راهبری سپاه کربلا مازندران در این رابطه بی بدیل بوده است.
کهن سال با بیان اینکه امروز فضائلی که شهدا برای ما ایجاد کردند باید نهایت استفاده را ببریم،

خاطرنشان کرد: اینکه 594 مورد از آثار شهدا در دسترس نبوده است و با تلاش این مجموعه جمع آوری شده است، کاری بسیار ارزشمند و قابل تحسین است، این امر بیانگر آن است که فضائل شهدا مشهود است، چرا که شهدا در این جلسات حضور دارند و ناظر هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران تصریح کرد: در جهت برگزاری بهتر کنگره شهدا و جمع آوری آثار و اسناد شهدا از ظرفیتهای تشکلهای ایثارگری، اعضای ستاد یادواره های شهدا باید استفاده مطلوب شود، امروز این سفره معنوی برای همه دستگاه ها، گروه ها و … پهن شده است و این از برکات شهدای عزیز است، البته از این فرصتهای ناب باید بهره کافی را ببریم.

این مسئول افزود: در آستانه فرارسیدن کنگره شهدا، استان مازندران باید عطر و بوی شهدایی بگیرد، فضای شهرها و روستاهای مازندران مزین به تصاویر و تمثال مبارک شهدا شود، نسل جوان و آینده ما باید بوی شهدا را استشمام کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه بنیاد در تمامی بخشها و حوزه های مربوط به کنگره شهدا باید نقش آفرین باشد، یادآورشد: دستگاه های اجرایی در رابطه با اختصاص یک درصد از اعتبارات فرهنگی به امر ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نگاه ویژه ای داشته باشند.

سرهنگ مجیدی معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران در این جلسه گفت: شهدا از افتخارات کشور ما هستند، بزرگداشت یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال پیام شهدا برای نسلهای آینده از اهداف مهم در کنگره شهدا محسوب میشود، سوژه یابی از آثار و اسناد شهدا برای تولید فیلم و سریال با اهمیت است، همه ما باید کمک کنیم تا این آثار جمع آوری و ماندگار شود.

محمد علی زاده معاون فرهنگی آموزشی بنیاد مازندران در این جلسه گفت: همه دستگاه ها دارای آثار و اسنادی از شهدا هستند هدف ما در این خصوص یکپارچه سازی این آثار است، کیفی سازی تصاویر شهدا به بهترین شکل ممکن مورد نظر ماست، چرا که رضایتمندی خانواده های شهدا را به همراه دارد.

وی افزود: تشکیل پرونده های شهدا، گویاسازی عکسهای شهدای دفاع مقدس، بازبینی پرونده های کم محتوا با استفاده از ظرفیتهای مردمی، ایجاد آرشیو محوری از اسناد و پرونده ها، پیاده سازی نوارهای مصاحبه، راه اندازی اتاق ایزوله و کارگاه های توانمندسازی از اقدامات اجرایی کمیته جمع آوری آثار و اسناد شهدا محسوب میشود.

گفتنی است کنگره شهدای استان مازندران مهرماه سال جاری در ساری برگزار خواهد شد.

نویسنده
زری طاهری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *